Vertrouwenspersoon

Overal waar gewerkt wordt zijn wel eens misverstanden of worden er af en toe fouten gemaakt. Deze huis-, tuin- en keukenzaken worden in eerste instantie met de leerkracht van uw kind en/of andere direct betrokkenen besproken. Ons streven is dat elke leerkracht u en/of uw kind altijd serieus neemt en naar de best mogelijke oplossing zoekt. Mocht u het gevoel krijgen dat u niet serieus genomen wordt, of dat er niet goed naar u geluisterd wordt, dan kunt u de zaak bespreken met de directie of de interne contactpersonen ( KiVa team). De interne contactpersonen hebben als taak er zorg voor te dragen dat klachten van kinderen of ouders altijd op een zorgvuldige manier worden afgehandeld.

Elke ouder of elk kind kan een beroep doen op het KiVa team als er problemen zijn. Het kunnen klachten zijn waarover u (of uw kind) niet met de groepsleerkracht of de directie durft te/wil praten. In overleg met een interne contactpersonen wordt bekeken wat er moet worden gedaan of wie er moet worden ingeschakeld om tot de best mogelijke oplossing te komen. Als het nodig mocht zijn wordt een klacht doorverwezen naar de externe vertrouwenspersoon van Elan onderwijsgroep en/of de landelijke klachtencommissie.

Het KiVa-team

Het KiVa-team is het aanspreekpunt voor leerkrachten, ouders en leerlingen. Daarnaast coördineren de leden van het team het beleid tegen pesten. Het KiVa-team bestaat uit de volgende leden:

  1. Marieke van Vredendaal - mvanvredendaal@elanowg.nl / 058 257 5998
  2. Sytse van der Heide - svdheide@elanowg.nl / 058 257 5998
  3. Annette Bakker - abakker@elanowg.nl / 058 257 5998

Samengevat:

  1. Altijd eerst overleggen met de klassenleerkracht. Bij onvoldoende resultaat:
  2. Overleg met de directie, dan wel overleg met het KiVa team. Bij onvoldoende resultaat:
  3. Inschakeling van de externe vertrouwenspersoon. Bij onvoldoende resultaat:
  4. Indienen van de klacht bij de onafhankelijke landelijke klachtencommissie.